topbella

Wednesday, May 27, 2009

FAKTA MASA SEKOLAH..

Bismillahirrahmanirrahim..

Assalamualaikum and greeting to all :)

Tadi masa adik kite (sori, tpakse gune 'aku', gune 'saye' cm klaka sgt :p ) yg. paling 'acin' balik dr. sekolah, Akmal, die pon kate cmni, "kak Kamilah, Mal ade Sambutan Hari Guru kat sekolah Jumaat nih, tak tau nk beli ape.." Hehe, aku pon jawab, "Oyeke, Mal bg. kad pon jadila, nnt. Lah (name panggilan aku kt adik aku :p ) bley tolong watkan kad tuh utk Mal :p (kakak yg baik nih ;p ) hahaha..

Neway, post kali ni tak berkaitan ngan Hari Guru pon, tapi ini adalah serba sikit fakta kenangan, perkara giler dan memalukan yang pernah berlaku kat aku ms sekolah menengah dulu.. :) Hope korg enjoy bace :)


1. Pernah sekali tuh ms tuh aku duduk depan skali ms perhimpunan, pastuh PK HEM, Pengetua, Cikgu Bertugas, Pengawas yg baca ikrar tuh ckp lame sgt smp kaki aku kebas sgt2, tp nk tukar kaki kang bahaya sbb aku duduk dpn skali dan depan aku ade cikgu sdg berbaris perhatikan kitorg (perasan, ntah2 xde pon cikgu tuh tgk kat aku :p ) hehe.. Nak dijadikan cter, bile dah abes assembly, kitorg kene bgn class by class dan trus pegi ke class. Kaki aku kn kebas, dan kelas aku kelas yg ke-4 patot bergerak, kwn aku pon ckp, "eh Kamilah, bgn la!!", aku pon ms tuh dah tak tau nk wat cmne sbb kaki aku mmg sgt kebas time tuh thp Ultraman, smp xbley gerakkan jari lgsg.. Pastuh aku pon ckp kat kwn aku, "xpe2, awk bgn dl ek".. MasyaAllah, pastuh bdk class lain trus sume pndg aku sbb aku sorg je yg maseh melekat kat lantai perhimpunan sdgkn bdk class aku sume dh naik class... :s hehe..

2. Aku pnh diludah, btol2 kene kat lengan baju skolah, oleh siape pon aku tak tau.. Tapi, aku syak, org tuh adlh ******..hehe.. :p Pastuh, trus aku rs nk loya sbb air liur atas lengan baju aku tuh maseh berbuih-buih, uweeekkk2.. Geli sgt :(

3. Mase Form 2 dl 'nakal' sket, suke dtg skolah lmbt ngan kengkwn, smp ade satu ari tuh, waktu kelas Agama, ustaz tuh perli aku ngan kengkwn sbb dtg lmbt, "knape lmbt? banjir ke kt umah?".. Mintak maaf ye Ustaz, xde niat nk jd jahat, ms tuh tak dpt kesedaran lg :p hehe


Geng2 ms Form 2 yg maseh rapat smp skrg :)


4. Aku ngan kengkwn pnh kene marah ngan pengawas yg jauh lbh mude drp kitorg, sbb kitorg bising dlm surau.. Ish2..

5. Ms final exam SPM, org sebelah aku yg aku kenal, iaitu Ili Fatin drp Class pertama, 5 Alfa, blk awal ms paper Add math, sbb die dh siap.. Sdgkn mase tuh aku maseh terkial2 ngan soalan ke brape pon aku x ingat.. :s mase tuh aku pikir, abesla Add Math aku :s tp. Alhamdulillah, I got C utk Add Math, ok la gak kn? :p

6. Pnh di reject tuk menyertai PRS, sbb aku rs ms interview tuh, part yg plg aku ntah pape adlh ms aku x reti wat dialog cmne nk nasihatkn perokok.. Hehe :p

7. Pnh lupe skrip ms wakil Puteri Islam utk ptandingan syarahan.. Malunye Allah je yg tau :(

8. Pnh jakun kejap ms aku terserempak ngan pnyanyi Krisya dan pelakon Zizie Izzati yg juga berskolah kat skolah aku dl :p haha..

9. Cikgu BM aku pnh bg nasihat cmni, "bile awk masuk U nnt, cr 2 C, iaitu cita-cita dan cinta", hehe.. Time kaseh atas nasihat cikgu Kartina!! :p


Hehe, so kpd kwn2, marilah kite berkongsi cter2 yg klakar atau cter2 yg best ms skolah dl :) jom la, mesti best!! :)

2 comments:

Hafiz-u-ddin said...

ye la kak millahhh...

do not be naughty in school ok....

kamilah ahmad @ ahmaddiah said...

hafizuddin: hehe, ive learnt my lesson pon.. :p

awk tuh jgn nakal2 kt maktab :p

About Me

My photo
Taman Permata, Kuala Lumpur, Malaysia
Someone who wants to start with a clean sheet.